ARTGRAFCARS I PORSCHE 911 GT3… COŚ WIĘCEJ NIŻ TUNING

ARTGRAFCARS I PORSCHE 911 GT3… COŚ WIĘCEJ NIŻ TUNING

13 i 14 sierpnia we Wrocławiu przy Zamku Topacz Ślęza odbyła się niesamowita impreza motoryzacyjna o nazwie MotoClassic Wrocław. Jej głównym założeniem  była prezentacja klasycznych aut, tzw. oldtimerów i z tego powodu serce Dolnego Śląska odwiedziło ponad 15 000 osób, podziwiających ponad 500 modeli aut. Cała impreza nie mogła oczywiście obyć się też bez pokazów nowych samochodów, często będących przecież następcami swoich starszych „kuzynów”… W strefie Premium można było obejrzeć najnowsze samochody, najlepszych kierowców, ale przede wszystkim najefektowniejsze stylizacje. ArtGrafCars nie mógł przepuścić tak wspaniałej okazji do zaprezentowania swoich umiejętności – przybyliśmy tam,  żeby zaprezentować światu nasz projekt dla Porsche 911 GT3, inspirowany legendarną postacią Steve’a McQueena. Jakie były efekty i czy były one zadowalające? Przekonajcie się sami!

Przy takich projektach absolutną podstawą jest perfekcja wykonania i dbałość o szczegóły i najmniejszy detal. ArtGrafCars ma duże doświadczenie w tej materii – car wrappingiem zajmujemy się przecież od ponad 10 lat i tworzyliśmy już projekty dla takich osób jak Krzysztof Hołowczyc czy Martin Kaczmarski. Projekt przygotowany na imprezę MotoClassic Wrocław był jednak szczególny…

Porsche 911 GT3 to bez wątpienia wyjątkowy samochód, który wymaga wyjątkowego podejścia. Projekt wykonany przez ArtGrafCars, we współpracy z Kimbex Dream Cars, stylizowany był ikoniczną postacią Steve’a McQueena. Ten amerykański aktor z lat 60 znany był nie tylko ze swojego talentu aktorskiego i szalonego trybu życia (nazywany był „The king of cool”, czyli królem luzu), ale także z zamiłowania do aut, w tym przede wszystkim do Porsche. Był kaskaderem, miłośnikiem szybkich aut i fanem elegancji i stylu. Połączenie wszystkich tych żywiołów musiało zakończyć się efektowną stylizacją – takie wyzwania ArtGrafCars lubi najbardziej!

Autorem projektu i osobą odpowiedzialną za jego realizację po stronie ArtGrafCars był Sebastian Poparda, który specjalizuje się w projektach tego rodzaju. Wymagają one bowiem nie tylko umiejętności technicznych związanych z car wrappingiem i stylizacją aut, ale przede wszystkim zamiłowania do motoryzacji. Hasłem przewodnim i inspiracją tego projektu było: „When I believe in something, I fight like hell for it.” To słowa nikogo innego jak właśnie Steve’a McQueena, które w luźnym tłumaczeniu oznaczają: „jeśli w coś wierzę, to walczę o to do końca”. Projekt przygotowany na MotoClassic Wrocław w pełni wyrażał tę dewizę – od oklejonego przez nas auta biła prawdziwa pasja.

Zadanie, którego podjął się ArtGrafCars nie było łatwe, jednak jesteśmy przecież specjalistami od trudnych zadań. Specjalizacja, stylizacja oraz design nastawiony był typowo na Porsche, a są to przecież auta z nie lada charakterem. Sebastian Poparda i ekipa używali m.in. druku lateksowego, folii matowych i metalicznych a także folii odblaskowych. Zastosowana została metoda hot-stamping, czyli termodruk, który jest techniką druku z użyciem specjalnych folii i wypukłych matryc z materiału przewodzącego ciepło (stosuje się ją do uszlachetnienia druku i ozdabiania aut).

Sama technika, choć szalenie istotna, nie była jednak kluczowym elementem tego projektu Najważniejsze w nim było uchwycenie stylu, charakteru, prędkości i adrenaliny. Innymi słowy: wszystkich cech i emocji, które charakteryzują Porsche i Steve’a McQueena. W takich pracach najistotniejsza jest perfekcja detalu, bo tylko dzięki niej można uzyskać adekwatny efekt. Nie da się jednak zrealizować takiego zadania bez zamiłowania i pasji do samochodów… Czy Sebastianowi się udało? Jesteśmy przekonani, że tak. Wystarczy zobaczyć na efekty!

Postanowiliśmy stworzyć projekt, który będzie inspiracją i powodem do zastanowienia się nad sensem stylizowania aut. Jest to bowiem coś więcej niż tylko kolorowanie samochodów i upiększanie ich – często w taki sposób wyraża się jakieś wartości i ideały. Projekt i realizacja przygotowana dla Porsche 911 GT3 na Moto Classic 2015 to właśnie uzewnętrznienie tego typu wrażeń. Efektem współpracy ArtGrafCars z Kimbex Deam Cars było pokazanie szerokiemu i zróżnicowanemu gronu odbiorców, jak wielkie emocje może budzić styl auta.

MotoClassic Wrocław to impreza, której celem jest pokazanie ludziom kawałka motoryzacyjnej rzeczywistości i pewnej historii stylu i designu. Samochody zawsze były formą do zaprezentowania elegancji, a nie tylko środkiem lokomocyjnym. Nawet pierwsze modele miały przecież wyrażać duszę swoich twórców – i to jest właśnie piękne!

Wystawa aut była świetną sposobnością do tego, by pokazać przeciętnym kierowcom, że istnieje pomost między tym co było, a tym co jest. Różnica jest taka, że dziś możemy stosować dużo więcej dodatków, takich jak folie samochodowe. Może nigdy nie staniemy się Stevem McQueenem, ale cóż… Warto próbować!

Oto film prezentujący nasz projekt. Zapraszamy serdecznie do obejrzenia tego materiału i do zobaczenia za rok!

 

Autor: ArtGraf Cars
Data publikacji: 28 kwietnia 2020