CZY DZIĘKI WRAPPINGOWI MOŻNA ZWIĘKSZYĆ WARTOŚĆ SAMOCHODU?

CZY DZIĘKI WRAPPINGOWI MOŻNA ZWIĘKSZYĆ WARTOŚĆ SAMOCHODU?

Jeśli choć trochę interesujesz się motoryzacją, na pewno miałeś okazję widzieć zdjęcia Lamborghini Aventador projektu Oakley Design. Auto jest charakterystycznie oklejone, a jego wartość jest większa od oryginalnej wersji. Czy jednak zawsze taka zmiana się kalkuluje?

 

Nie musisz odwiedzać lakiernika, jeśli chcesz zmienić wygląd swojego samochodu. Równie dobrze możesz skorzystać z wrappingu, który szybko odmieni Twoje auto. To metoda obecna na rynku już od lat, polegająca na oklejeniu nadwozia samochodu profesjonalną folią.

 

Oprócz zmiany wyglądu całości lub dowolnych części auta, folia stanowi dodatkową ochronę dla oryginalnego lakieru.

Jakie sposoby można wybrać?

Wrapping pozwala na umieszczenie na pojeździe dowolnej, nawet najbardziej szalonej grafiki, ale nie tylko.

Dość popularnym rozwiązaniem jest zmiana całego koloru samochodu. Rozwiązanie z użyciem wysokiej jakości naklejek jest o wiele tańsze niż wizyta w lakierni, która nie obędzie się bez rozebrania auta do najmniejszej części.

 

Dużym powodzeniem cieszą się naklejki matowe, ale też tzw. kameleony, które sprawiają, że samochód mieni się różnymi kolorami, w zależności od tego z której strony i pod jakim natężeniem padają na niego promienie słoneczne.

Hitem jest także naklejka chromowana, która bardzo wyróżnia samochód na ulicy. Auto oklejone w taki sposób błyszczy się jak idealnie wypolerowane lustro.

 

Jeśli nie chcesz oklejać całego samochodu, możesz wybrać pojedyncze motywy na stickerach. Tutaj liczba wzorów również jest nieograniczona. Wśród tych popularniejszych warto wspomnieć o motywach ognia, stylistyce galaktycznej czy naklejkach z postaciami superbohaterów z filmów.

Do oklejeń stickerami należą także wszelkiego rodzaju wzory rajdowe – nie tylko dla samochodów stricte sportowych, ale też do takich, które chcą być na nie stylizowane.

Czym jest itasha?

Pisząc o oklejonych samochodach, nie sposób wspomnieć o itasha. To japoński termin, który dosłownie oznacza „bolesny samochód”. Tym słowem opisywane są samochody, których karoseria ozdobiona jest postaciami z anime, mang lub gier komputerowych. Do wprowadzenia takich zmian najczęściej używane są właśnie folie do wappingu z indywidualnymi projektami, a o wiele rzadziej farby.

Jest wielu fanów tego rodzaju oklejania, czego dowodem są się liczne zloty Itasha Car Show. Posiadacze aut w tym stylu chwalą się swoimi projektami, często sami przebrani w adekwatnie do tego stylu.

Chociaż taki sposób zmiany wyglądu samochodu jest dość kosztowny (chociażby dlatego, że większość naklejek powstaje na specjalne zamówienie), podnoszenie wartości samochodu w taki sposób wydaje się dość wątpliwe.

Gumball 3000

Praktycznie wszystkie auta, które pojawiają się podczas międzynarodowego rajdu samochodowego Gumball 3000, przeszły profesjonalny car wrapping. W ostatnich latach zobaczyć tam można było na przykład Lamborghini Aventador LP750 Super Veloce oklejony chromowanymi naklejkami, oklejony na złoto Mercedes-Benz G 500 4×4², czy Lamborghini Aventador LP750 4 SV, którego nadwozie przypominało futurystyczny bolid.

W przypadku tych aut na pewno można mówić o zwiększonej wartości – zarówno dzięki profesjonalnemu, unikatowemu oklejeniu, jak i  historii, jaką sobą reprezentują.

Na co jeszcze warto zwrócić uwagę?

Przede wszystkim to, co podoba się nam, niekoniecznie musi spodobać się kolejnemu właścicielowi. Warto dobrze przemyśleć każdą zmianę wyglądu samochodu i to, czy będzie ona kalkulowała się na przyszłość.

To, co jest równie ważne, to jakość wykonania wrappingu. Jeśli chcesz, aby efekt był krótkotrwały, zdecyduj się na folie tymczasowe z usuwalną warstwą kleju. Ich trwałość wynosi od 2 do 3 lub czasem nawet i 5 lat.

Standardowe folie powinny się utrzymać na samochodzie ok. 7 lat. Pod warunkiem, że zostaną położone na samochód przez profesjonalistów, którzy wiedzą co robią i wiedzą, jak właściwie obchodzić się z folią.

Podsumowując, trudno jednoznacznie stwierdzić, czy oklejenie samochodu znacząco zwiększy jego wartość. Na wynik końcowy składa się bowiem zarówno początkowa wartość auta, jakość wykonania wrappingu oraz wybrany wzór. Warto więc decydować się rozsądnie, a najlepiej poprosić o pomoc eksperta. Nie ulega jednak wątpliwości, że to jeden z najlepszych sposobów na uczynienie naszego samochodu unikalnym.

 

 Ochrona lakieru samochodowego – sprawdź ofertę!

 

Autorem artykułu jest Darek Koza, redaktor bloga Automator

Autor: ArtGraf Cars
Data publikacji: 28 kwietnia 2020