Dechroming Wrocław

Dechroming Wrocław – oklejanie listew samochodowych i chromów

Czasy obficie chromowanych samochodów minęły. Owszem – chrom stosowany jest nadal, jednak już nie tak często i nie w takich ilościach jak niegdyś. W swym zamyśle symbolizował elegancję i dodawał uroku, a nawet prestiżu. Co jednak w sytuacji, gdy uznamy chrom w naszym samochodzie za zupełnie zbyteczny? Co, gdy nam się znudzi? Czy można się go pozbyć? A może lepiej go zamaskować? Poświęćmy chwilę dechromingowi!

Czym jest dechroming?

Dechroming (opisywany również jako „chrome delete”) to ukrywanie bądź maskowanie tych elementów samochodu, które fabrycznie pokryto chromem. Zazwyczaj chodzi tutaj o listwy przy oknach, które maskuje się w ramach tuningu optycznego. Po co? Po pierwsze, chrom nie każdemu musi się podobać. Po drugie zaś, na popularności zyskuje trend polegający na otrzymaniu efektu jednolitego koloru na powierzchni całego samochodu (oczywiście z wyjątkiem szyb). Jak już wspomnieliśmy, listwy maskowane są zazwyczaj w celu podniesienia walorów estetycznych pojazdu, jednak w praktyce dechroming niejednokrotnie wykracza poza okienne listwy. Zadowalające efekty można uzyskać dzięki dokonaniu tego zabiegu na praktycznie każdym elemencie samochodu. Wyjątkiem nie są nawet klamki, lusterka, relingi, rozmaite detale, czy tak duże części, jak atrapa chłodnicy.

Dechroming Wrocław – ile kosztuje?

Ostateczny koszt zależy od kilku czynników. Pierwszym z nich jest miasto czy nawet region Polski, w którym jesteśmy. Drugi to kwestia zakładu, któremu zdecydowaliśmy się powierzyć nasz samochód. Trzeci z nich to oczywiście rodzaj i wielkość samochodu. Wśród usług warsztatowych coraz większą popularnością odznacza się właśnie dechroming; widełki cenowe, na które musimy się nastawić, zaczyna się od okolic 500 złotych. Nie powinny jednak dziwić kwoty rzędu od 1000 do 1500 zł.

Dechroming Wroclaw – jak naprawić porysowany chrom?

W ciągu swego „żywota” samochód ma zazwyczaj co najmniej kilku właścicieli. Nie każdy z nich musi jednak pamiętać, że chromowane elementy wymagają konkretnej, nierzadko dość specyficznej pielęgnacji. Chromowane powierzchnie można wypolerować tak, jak poleruje się elementy lakierowane, czyli używając po prostu past polerskich. To, na jaką metodę się zdecydujemy, zależeć będzie od stanu zachowania chromu. Bardzo możliwe, że najlepszą opcją będzie po prostu polerka przy użyciu mikromaszyny polerskiej wraz z pastami do polerowania chromu. Przede wszystkim musimy jednak ocenić stan powłoki – jeżeli okaże się, że jest ona cała, a na jej powierzchni nie napotykamy się na wżery bądź ubytki sięgające surowego metalu czy plastiku – polerka danego elementu jak najbardziej ma sens.

Dechroming – czy warto?

Jeśli chcesz zmienić charakter swojego samochodu, z pewnością gra jest warta świeczki. Oklejanie chromów ma spory sens także wtedy, gdy mają one już swoje lata. Jeśli chromowane listwy przyokienne zdradzają ślady „zmęczenia” (są utlenione, zmatowiałe itp.) – zamaskowanie ich jest stosunkowo łatwym oraz tanim sposobem na zamaskowanie tego faktu. Może się okazać, że nowa listwa do Twojego samochodu jest droga lub trudna do zdobycia. Wysoki koszt zakupu, cena demontażu starych listew i montaż nowych – wszystko to powoduje, że koszty rosną. Dechroming listew z pewnością okaże się tańszy, nawet jeśli zlecisz go profesjonalistom. Warto dodać, że oklejanie listew samochodowych jest trwałe i zapewnia ochronę przed uszkodzeniami, drobnymi zadrapaniami i korozją. Ostatecznym argumentem dla niezdecydowanych będzie być może fakt, iż dechroming folią przynosi efekt długotrwały, sięgający nawet do 7 lat. Jest też w pełni odwracalny, więc jeśli pewnego dnia zapragniemy usunąć folię, nic nie będzie stało na przeszkodzie. Folia, której używamy do maskowania chromu, występuje w różnych kolorach i teksturach. Liczba kombinacji i różnych opcji jest niemal nieograniczona.

Dowiedz się więcej u naszego konsultanta:

ARTGRAFCARS
tel.: 508 801 301

www.artgrafcars.pl